
Sulama Sorunu Kaçak Elektrik Olarak Yansıyor
Küresel Batarya Pazarları Hızla Büyüyor ve Tedarik Riskleri de Artıyor
MWM, Yüksek Verimli TCG 4170 V20 R ile Güç Üretim Portföyünü Genişletiyor
|
Mimsan'dan Yeni Atık Yakma Teknolojisi![]()
Mimsan Grup, Türkiye’nin şehir çöpünden termik yöntemle enerji üreten ilk santralini “Yap-işlet devret” modeliyle Malatya’da kurdu. Önümüzdeki günlerde devreye alınacak santralle yaklaşık 40 bin konutun elektrik ihtiyacı karşılanacak. Türkiye’de belediyeler çöp bertarafında genellikle vahşi depolama yöntemini kullanıyorlar. Bazı şehirlerde, çöpten çıkan metan gazından enerji üretilse de, bu yöntem atığın çevreyi zehirlemesini engelleyemiyor. Mimsan’ın öncülüğünü yaptığı atık bertarafı teknolojisi, Türkiye’yi, “vahşi depolama”nın çevresel zararlarından kurtarıyor. Çöp bertarafı konusu, Türkiye’de bir “devlet politikası” haline gelmiş durumda. Merkezi idarenin yerel yönetimleri bu konuda gerekli yatırımları yapmaya zorladığı biliniyor. Önümüzdeki süreçte belediyelerin atıktan enerji tesisi kurma yönünde ciddi yatırımlar yapması bekleniyor. Mimsan, Malatya tesisinin yanı sıra Afyon’da da atıktan enerji elde edecek bir biyokütle enerji tesisi kurmaya hazırlanıyor. Bunun için bir özel sektör firmasıyla el sıkışıldı. Tamamlandığında 25 MW kurulu güce sahip olacak santral, biyokütle yakmada Türkiye’nin en büyüğü unvanını kazanacak. Biyokütle yakmada Türkiye’nin toplam kurulu gücü 50 MW düzeyinde bulunuyor. Yakma dışındaki biyokütle tesisleri de değerlendirmeye katıldığında bu rakam 500 MW’ye yaklaşıyor. Mimsan CEO’su Hacı Ahmet İlhan, Türkiye’nin kapasitesinin bunun en az 10 katı olduğunu belirtti. Türkiye’de yılda 200 milyon ton atık ortaya çıktığı tahmin ediliyor. Bu rakamın tamamının enerji olarak değerlendirilmesi durumunda üretilecek elektriğin yılda 100 milyar kWh’ye ulaşacağı hesaplanıyor. Bu da Türkiye’nin toplam yıllık elektrik tüketiminin üçte birine tekabül ediyor. Türkiye’de önemli üç sorun olduğunu ifade eden İlhan, sorunları; cari açık, çevre ve atık bertarafı ve işsizlik olarak sıraladı. Ar- Ge merkezlerinde yaptıkları çalışmalarla Türkiye’nin bu sorunlarının çözümü noktasında katkı sağladıklarını ifade eden İlhan, orta vadede bu atığın yaklaşık yarısının değerlendirmeye alınabileceğini belirterek, atıktan yılda 5 milyar dolarlık katma değer elde etmenin stratejik bir hedef olarak benimsenebileceğini vurguladı. Hacı Ahmet İlhan, Türkiye’nin atık potansiyelinin realize olmasının, cari açığın azaltılmasına önemli bir katkı olacağını da vurguladı. Atıklardan enerji üretimi konusunda Türkiye’de farklı firmaların olduğunu ifade eden İlhan, Mimsan’ı diğer firmalardan ayıran en önemli özelliğinin tam bertaraf gerçekleştirmeleri olduğunu ifade etti. Firma tarafından geliştiren tam bertaraf teknolojisi ilk kez Malatya’da kurulan tesiste uygulandı. İlginizi çekebilir... Diler Holding, Energo-Pro, Enerjisa Üretim ve Margün Enerji HESİAD'a KatıldıTürkiye hidroelektrik sektörünün çatı kuruluşu HESİAD, sektörün önde gelen şirketlerinden Diler Holding, Energo-Pro, Enerjisa Üretim ve Margün Enerji&... Adm Elektrik, Fethiye Kıyılarını "Kırmızı Işık"la AydınlatacakDeniz kaplumbağaları, dinozorlardan çok daha önce dünya denizlerinde yüzmeye başladı ve günümüze kadar hayatta kalmayı başarabildi. Milyonlarca yıl sü... Elmacık RES 70,8 MW kurulu güçle tam kapasite üretime başladıYenilenebilir enerji alanındaki yatırımlarını sürdüren Metgün Enerji'nin Kırklareli'nde hayata geçirdiği Elmacık Rüzgâr Enerji Santrali'n... |
|||||||||
©2026 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.